مقالات آرشیو خبر ها
بانوی پیر در اســـارت آقای رنگین‌ گمان

بانوی پیر در اســـارت آقای رنگین‌ گمان

به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم با جسارت و پروای بیشتری مدعی شویم سخنان و بسیاری از ادعای مَسیمیلیانو الگری قبل و بعد از بازی‌ها چیزی جز یک مشت دروغ بی‌پایه و اساس نیست. تیم تحت اسارت او خالی از ایده‌های تاکتیکی کارآمد، بی‌روح، سردرگم و از نظر ذهنی خالی است. او آشکارا وعده‌های دوران سیاه فصل گذشته و امیدواری‌های پوچ ابتدای فصل را فراموش کرده و با غضب در مقابل پرسش‌ها و انتقادات هواداران و خبرنگاران موضع‌گیری می‌کند. کار به جایی رسیده که طبق آنچه خبرنگار گاتزتا دلو اسپورت فاش ساخته در نزدیکی رختکن ورزشگاه جوزپه‌مه‌آتزا نیز بر سر جوزپه ماروتا و داریو باچین فریاد زده و با توهین و کنایه گفته: «همه شما یک مشت کثافت هستید اما به هر حال می‌توانید ششم جدول شوید. »

 

در ماه‌هایی که باشگاه درگیر با غائله کسر امتیاز و مصدومیت‌های طاقت‌فرسای بازیکنان کلیدی‌اش بود، فرارهای رو به جلوی او را درک می‌کردیم و دل‌مان به حال و روز ذلیلانه و بدبختش می‌سوخت. اما امروز و در طلایی‌ترین مقاطع فصل 2023‐2022 و در حالی که به چشم خویشتن جان دادن و حقارت تیم‌مان را نظاره می‌کنیم دیگر نمی‌توانیم آن احترام و صبوری سابق را در مورد این تاکتیسینِ تمام‌شده مبذول داریم.

 

واقعیت این است که قهرمانی و نایب‌قهرمانی‌ فرضی در لیگ اروپا و سری آ نیز اگرچه شاید بخشی از طرفداران سرخورده را اندکی التیام دهد اما تحقیقاً بخش دیگری از هواداران را همچنان ناراضی باقی خواهد گذاشت. چه در زمره دسته نخست باشیم چه در میان گروه دوم احتمالاً در لزوم تغییر ذهنیت تاکتیکی یوونتوس برای فصل آتی در اشتراک نظری تاریخی هستیم.

 

بانوی ‌پیر مدت‌هاست که در قفس تفکرات دُگم و بن‌بست تاکتیکی مکس الگری اسیر شده و نه‌تنها دمادم شاهد هتک حرمت و ذبح شرافتش است بلکه در دنیای جدید مواجهات و توجیهات این مرد رنگین‌کمانی اعتقاد و باورش به «امید» و بازگشت دوباره باشگاه به دوران اقتدارش را نیز از دست رفته می‌بیند. بی‌تردید بخش دیگرِ این احوالات ناخوش به عملکرد نامطلوب و ناکارآمد مدیریت و حتی بازیکنان ناظر است اما تا کلیدِ قفل این سجن در جیب زندان‌بان است، پرواز برای این پرنده از یاد رفتنی‌ست...

 

داستان پر فراز و نشیب الگری و جام‌هایی که تحت نام و از صدقه سرِ بیانکونری موفق به کسب آنها شد در تاریخ یوونتوس ثبت و ضبط است اما برای تنفسی دوباره و بستن دخیلِ امید به دیوار این باشگاه ناگزیر به انتخاب چهره‌ای جدید هستیم. باید از بازی تکراری با اسامی نوستالژیک و رجعت به امتحان پس داده‌ها گذر کرد و توجه‌ را به نام‌ها و نگاه‌های جدید و نه صرفاً ارزان و مقرون به صرفه معطوف کرد و از چشمان آنها به موفقیت‌های آینده‌ نگریست و سلام کرد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: